Декор дзеркала — імітація вітража

Особливості псевдовітражу

Керуючись цією статтею ви навчитеся робити псевдовітраж високої якості. Приставка «Псевдо» не означає «низька якість». Справжній  вітраж «Тіффані» вимагає великих витрат ресурсів і часу, необхідно кольорове скло, свинцева стрічка, склоріз, кислота для паяння, майстерня, де все це робити, і кілька днів для виконання. Про це ми теж розповімо, але пізніше. Крім цього дана конструкція досить важка. І після виконання вітража залишиться багато відходів, необхідно їх виробити всі, потрібно придумати, куди.

Але ви можете досягти того ж ефекту малою кров’ю. Єдиний мінус — таке скло або дзеркало не зможе вижити в суворих погодніх умовах. Тобто на вулиці вішати не потрібно. Всі інші якості зберігаються. Більше того, «Тіффані» ви не зможете застосувати до декору дзеркала. А фарбами ми вільні досягти будь-якого ефекту. Було б бажання, терпіння і любов до процесу «творити!».

Псевдовітраж

Псевдовітраж

Варіант вітража

Варіант вітража

Матеріали та інструменти

Беремо: дзеркало, вітражні фарби, пензлик простий, але м’який, типу «білки» для дітей, золотий контур (можна і чорний), поталь, епоксидну смолу, саме таку, двокомпонентну, лак автомобільний. Краще «Престо», але у мене на цей раз був інший. З інструментів — фен для просушування, суворо горизонтальна поверхня робочого столу. Повинен бути чисте, незапорошене повітря в приміщенні, можливість його добре провітрити.

Фарби для роботи

Фарби для роботи

Лак

Лак

Поталь

Поталь

Французська вітражна фарба

Французська вітражна фарба

Поетапне створення псевдовітражу

Дзеркало піскоструєм по периметру або зсередини, знімаючи амальгаму, або зверху. Цю обробку, природньо, замовляємо в тій же майстерні, де купуємо дзеркало. Крім цього замовляємо обробку краів, досить шліфування. Просто вирізане і незашліфованное дзеркало почне темніти через пару років. Поки готується дзеркало, придумуємо і замальовуємо ескіз майбутнього вітража. У мене це варіації на тему календаря Майя, приблизний  календар на 2012-314 рік.

Дзеркало, готове до роботи

Дзеркало, готове до роботи

Ескізи, накидані від рукі

Ескізи, накидані від рукі

Досить схематично, але я ловила ідею за хвіст

Досить схематично, але я ловила ідею за хвіст

Готове дзеркало укладаємо на стіл, захисну плівку не знімати. Покрокові фотографії змогла зробити для варіанту «піскоструй зверху». Для ситуації з дзеркалом, «вибраним» зсередини тільки декілька дій відрізняються. Розкажу про них в кінці. Знежирюємо добре робочу поверхню, спочатку рідиною для миття скла, потім спиртом. Добре збовтуємо лак, покриваємо облямівку. Коли лак схопився клеїмо поталь. Листочки її невагомі, працювати з нею потрібно дуже ніжно. Краще заздалегідь дістати з пакета й разрівняти листи, щоб відразу їх клеїти. Тому що лак сохне швидко, а без звички розправляти золоті листочки важко. Зрозуміло, що обробляємо не всю облямівку відразу, а частинами. Залили сантиметрів  25, приклеїли, присуши, і так по колу. Я на цей раз поєднувала поталь із золотим оракалом, але на виході ефекту особливого не побачила, тому вам не раджу. Тим більше, що у варіанті «вибірка зсередини» оракал не годиться.

Готуємо поверхню до поклейки поталі

Готуємо поверхню до поклейки поталі

Так клеїмо

Так клеїмо

Отже, як клеїти поталь. Якщо ви ніколи цього не робили, то як клейову основу використовуйте «шелак», вам його запропонують у художньому салоні як прямого партнера поталі. Він сохне не так швидко, і пальці встигнуть розібратися, в чому справа. Листочки цієї найтоншої фольги дуже обережно  і охайно витягаємо з пакету, розгортаємо, і по одному розправляємо. Якщо пощастить, ви дістанете поталь у вигляді книжечки, там вже розправлені  листи між сторінками. Вони відлітають від найменшого подиху, і рвуться від різких рухів, дуже примхливий матеріал. Але настільки прекрасний і теплий, що ви неминуче полюбите його. Розправлений листочок кладемо на долоню, він пристане до неї.

Хоч і найтонша, але все ж фольга

Хоч і найтонша, але все ж фольга

І досить міцна, якщо звикнути

І досить міцна, якщо звикнути

Прихлопуємо поталь до намазаної клеєм або лаком поверхні. Віднімаємо долоню і кінчиками пальців обережно розправляємо. Найважливіше — зрозуміти ступінь міцності цього матеріалу. Тоді нічого рватися у вас не буде. Якщо порвалося — спробуйте пальцями зрушити розрив, фольга добре ковзає. Не виходить —  намастіть зверху лаком і «латайте» діру невеликим шматочком. Ідеально розгладити важкувато, але в нашому випадку це і не потрібно. Навпаки, потрібна загадкова структура «м’ятого золота».

Таким чином, обклеїли всю поверхню. Золоті листочки поталі звисають лахміттям, не страшно. Повіяли щедро лаком, щоб не порвати потім,  наносячи малюнок контуром, просушили феном. Я виставляла температуру 300 градусів, і вітер на мінімум, бо дуже легко підірвуть і полетять результати праці. Якщо немає такого фена —  дайте схопитися лаку пару хвилин в природньому середовищі, і сушіть феном побутовим. Можна і просто залишити сохнути на пару годинок, але за ці годинки неминуче сяде пил, і втратиться чистота шару. Це, до речі, головне правило протягом всієї роботи: від пилу втрачається прозорість і глибина! Тому працюємо як можна швидше, і сушимо.

Обклеєне дзеркало

Обклеєне дзеркало

Сушимо феном

Сушимо феном

Для фольги температура 300 градусів

Для фольги температура 300 градусів

Захищаємо роботу від дефектів. М’якими рухами прибираємо золоті лахміття. Проводимо пальцем по кромці, злегка притискаючи, і непотрібне піде. Беремо золотий контур, і починаємо чаклувати. Перемальовувати придумані фрагменти — це сама захоплююча частина роботи. Це вам не жарт — створювати календар для всієї цивілізації на триста років! Був момент помилки, спеціально сфоткала, щоб показати, як коригувати. Паличкою з ватою, змоченою спиртом дуже добре все стирається, якщо фарба свіжа. Якщо засохла —  розчинником типу «647», або ножем. Але такі жорсткі  методи зашкодять всім шарам. Краще помітити і виправити вчасно.

Так починаємо замальовувати

Так починаємо замальовувати

Знімаємо невдалі лінії спиртом

Знімаємо невдалі лінії спиртом

Малюйте не поспішаючи, виконуйте декор дзеркала, слухаючи саму чудову музику. Мені чомусь малювалося під саундтрек до фільму «Хатіко» і аудіокнигу  «Ілюзії» Баха, там теж дуже красивий музичний супровід. Відчуйте задоволення від роботи чудовим інструментом — контур!  Тут краще не використовувати металеву насадку, вона може процарапати поталь навіть через лак. Нехай краще це буде новенький контур.

Густота і однорідність фарби — нагадують свіжу сметану. Виливається з носика легко і рівномірно, без грудок і пробок. На поверхні не розтікається. Не лякайтеся занадто широкої лінії — при висиханні вона «зіщулюється» практично в два рази. Ви, звичайно, вільні робити який завгодно малюнок, а у мене витворилися саме такі загадково-абстрактні лінії, схожі на мікросхему Всесвіту. Часу піде багато, кілька годин. Але ажурна в’язь, яка покриє дзеркало по периметру, варта того. На фото нижче імітація вітража. В деяких місцях поталь таки порвалася, буду реставрувати!

Сушити, можна феном, можна залишити на добу. Починаємо заливати вітражними фарбами. Використовуємо два види заливки. Перша — щільна, занурюємо пензлик глибоко в баночку з фарбою, і відразу переносимо до місця в малюнку, яке будемо заливати. В’язка пахуча фарба плавно стече, і залишиться краплею. Крапля не розтечеться, оточена стінками. Два-три кольори буде достатньо, щоб заповнити всі квадратики, кружечки і трикутнички. Заливаємо осередку товстим шаром «Вітраля». На фото нижче приклади такої роботи.

Другий спосіб — лесіровка, набираємо фарби не так багато. Злегка втираємо і в контур, і в фольгу. І вони відразу стають старовинними — це більш тонкий шар, який злегка втирається. Наочний декор дзеркала таким чином на фото нижче.

Ще секретна техніка — капаем з двох кінців фарбою двох кольорів. Так досягнемо разючого ефекту. Змішуємо два відтінки на поверхні роботи, наочно на фото нижче.

Проходимо так від краю до краю, втираючи і заливаючи фарбою осередки, сушимо обережно. Від занадто високої температури вітраж наш може потріскатися або фарби пожухнут. Результат роботи повинен вийти приблизно такий, як на фото.

Кольорові результати

Кольорові результати

Приклад вітражу

Приклад вітражу

Прийшла черга епоксидки. Виливаємо вміст маленької пляшечки в більшу. Розмішуємо ретельно не менше, аніж 5 хвилин. Таким же методом заливаємо осередки. Даємо висохнути добу. Тут вже не допоможе сушка. Смола застигає з однаковою швидкістю в будь-яких умовах. Не забудьте, забезпечити стерильну чистоту повітря. Дзеркало готове! Стоп, забули про обробку країв. Фарба понапливала дуже негарно. Беремо канцелярський ніж,  притискаємо його до торця, і зрізаємо напливи висохлої фарби.

Напливи висохлої фарби

Напливи висохлої фарби

імітація вітража

Очищаємо торець за допомогою ножа

Готове дзеркало

Готове дзеркало

Найважливіший крок — кличемо всіх друзів у гості, і ненав’язливо хвалимося своєю геніальністю. Або несемо дарувати своє творіння тому, кому воно призначалося. Для такого дзеркала із зворотньою вибіркою, починаючи з того моменту, коли дзеркало піскоструєм і до роботи з золотим контуром виконуємо всі дії з виворітного боку. Всі інші — з лицьового. Єдина розбіжність — це захист наклеєної поталі. Її, залаковану, можна зафарбувати будь-яким акрилом, або заклеїти оракалом, щоб захистити від механічних впливів.

Довше, складніше, дорожче, але результат того вартий. Декор вийде глибокий, з 3D ефектом. Для цього дзеркала я ще й мозаїку використовувала. Виглядає грубувато, але так вимагав інтер’єр приміщення, для якого робилося замовлення. Велике дзеркало неможливо розглянути на одній фотографії, тому  роблю поетапні фрагменти готового дзеркала

Ну от, в принципі і все. Для такого типу декору потрібно більше діла і менше слів. Не бійтеся, людські руки призначені творити чудеса.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.