Самоклеящиеся пленки для рекламы

Сучасні металізовані плівки для реклами

Сучасні металізовані плівки для реклами 1

Металізовані плівки для реклами

 

Металізовані плівки для реклами є одним з матеріалів, які набули широкого застосування в різних напрямках декорування. До недавнього часу металізовані плівки, що виробляються по традиційній технології на основі поліефірної плівки, обмежували сферу діяльності виробників зовнішньої реклами через ряд недоліків. Терміни використання таких плівок поза приміщеннями обмежені, вимоги до поверхонь нанесення та методів попередньої обробки занадто високі. Це пов’язано з фізичними властивостями плівки-композиту, відмінностями в коефіцієнтах лінійного розширення плівкових шарів, наднизькі показники газо- та паропроникності.

У зв’язку з тим, що плівки, виготовлені методом вакуумної металізації, користуються популярність, попит на них значно зростає, виробники даної продукції прагнуть поліпшити властивості плівок та знищити до мінімуму недоліки композитних плівок, що значно розширить сферу їх застосування.

На сьогоднішній день тонкі та легкі у використанні плівки, поверхня яких імітує металеву, є стандартним декоративним елементом в оформленні інтер’єрів магазинів, офісів, виставкових залів, використовується при виготовленні вивісок або табло.

Металізовані плівки, глянцеві або матові, під золото, срібло, олово та кольорові, не завжди можуть задовольнити потреби замовників. Тому виробники, що спеціалізуються у сфері виробництва металізованих плівок, прагнуть не тільки поліпшити якості матеріалу, а й запропонувати унікальні типи поверхонь. В основі виробництва таких матеріалів – сучасні розробки та технології.

Металізовані плівки при нанесенні на них друкованих символів та зображень мають ряд недоліків, які полягають в наступному: перед друком зображення металізовані поверхні повинні бути проламіновані з використанням полімерного покриття, що сполучне з фарбами, що використовуються. Ламіновані плівки схильні до закручування країв та короблення, деякі стають надмірно чутливими до погодних умов, а при виконанні рельєфного тиснення для досягнення структурних ефектів в процесі друку можуть виникати утруднення.

Сьогодні увазі користувачів пропонуються різноманітні види плівок, у яких відсутні перераховані вище недоліки. Ці матеріали відкривають додаткові можливості при виготовленні графічної декоративної продукції. Такими матеріалами є так звані голографічні плівки. Вони мають трьохмірну структуру з абсолютно гладенькою поверхнею, що не потребує обробки перед друкуванням. Гладка поверхня надає текстурі глибину та блиск. Матеріалам характерні відсутність короблення, скручування країв та стійкість до атмосферних впливів.

Такі плівки є одношаровими, а в якості принципового конструктивного елементу в них використовується текстурований фон. Для досягнення максимального ефекту в якості доповнення можна використовувати непрозорі або напівпрозорі фарби.

Гамма текстур дуже різноманітна, тому немає потреби поєднувати даний матеріал з іншими плівками.

Для того щоб краще зрозуміти переваги голографічних плівок в порівнянні з іншими металізованими плівками, слід більш детально зупинитись на процесі їх виготовлення та металізації, складі основи-полімеру, підняти питання їх найбільш вигідного практичного використання.

В основі виробництва голографічних плівок лежить використання сополімерів ПВХ, акрілових та полікарбонатних поєднань, що є основами термопластичних смол. До іншої групи речовин, що використовуються в якості основ, відносяться поліефірні термореактивні смоли. Різниця між даними видами пластичних мас полягає в тому, що плівки на основі термопластичних смол відрізняються вищою гнучкістю та зручністю застосування, в той час як термореактивні смоли забезпечують кінцевому продукту високу хімічну стійкість.

Процес виготовлення їх також відрізняється. Термопластичні плівки виробляють методом каландрування або екструзії, в той час як термореактивні плівки після каландрування/екструзії додатково підлягають двохосьовому орієнтуванню та нагріванню з фіксацією. Це значно знижує ступінь усаджування при температурах, близьких до термофіксації (близько 100 градусів). Фізичні та оптичні властивості плівок при цьому залишаються незмінними. Орієнтацію, тобто розтягування в нагрітому стані, широко використовують при виробництві поліефірних плівок для поліпшення їх прозорості, бар’єрних властивостей та ударної механічної міцності. Базові плівки на основі термореактивних смол в неорієнтованному стані достатньо крихкі та ненадійні в роботі. Двохосноорієтовані (витягнуті в нагрітому стані в двох взаємо перпендикулярних напрямках) плівки досить міцні та виключають вірогідність ламкості, розривів та переломів.

Частіше за все термопластичні плівки виробляють за допомогою методу каландрування, в процесі якого пом’якшений матеріал пропускають між серіями пар валків-каландрів. Формування плівки відбувається за рахунок роздавлювання пластичної маси між двома валками. Матеріал виходить у вигляді безперервної плівки, товщину якої регулює зазор останньої пари валків. Поверхня плівки залежить від поверхні останнього каландру та може бути глянцевою, матовою або текстурованою. В даному процесі текстура на поверхні отримується за одну операцію та плівка підлягає мінімальному тиску та однократному навантаженню.

При виготовленні текстурованих плівок на базі термоактивних смол виробництво плівки та створення текстури – два різних процеси. Таким чином, до кінцевого виробу прикладаються більший тиск та додаткові навантаження.

В цьому полягає основна відмінність, що істотно впливає на фізичні властивості двох типів металізованих плівок. Зупинимося на деяких особливостях процесу вакуумної металізації. Основою процесу є нагрівання алюмінію до температури його випаровування. На практиці для цього необхідно нагрівання до температури 1500-1800 градусів. Пари алюмінію формують дзеркальне покриття на тій стороні плівки, де знаходиться текстуроване зображення. В результаті зображення отримують на лицьовій поверхні плівки. Воно добре помітне та відмінно захищено від деформацій. Нерівності текстури викликають «переливання» зображення.

Спосіб фарбування плівок є ще однією перевагою, яка відсутня у металізованих плівок, що вироблялись раніше. Для фарбування до гранул термопласту (у випадку екструзії) на першому етапі виробництва додають сумісний з полімером барвник. В розчиненому стані пластична маса та барвник з полімером змішуються. У випадку каландрування змішування барвника з полімерною масою-основою відбувається на попередній стадії.

Фарбування плівки значно розширює можливості задоволення потреб покупців як в сфері рекламного виробництва, так і в сфері виготовлення товарів народного використання та пакування. Спеціалізовані фарбники можуть надавати плівці не тільки стандартні кольори (синій, зелений, червоний), але й не зовсім звичайні – від фіолетового, яскраво-помаранчового до коричневого.

Нанесення клею – завершальна стадія процесу. Використовується акріловий клей, що не містить розчинника. Клей з розчинниками в своєму складі можуть призводити до просторової нестабільності та швидкої втрати фізичних властивостей композитного матеріалу та адгезійних властивостей самого клею. Важливою додатковою перевагою клейового шару є те, що він виконує не тільки пряму функцію – приклеювання до поверхні, але й одночасно з цим захищає алюмінієве покриття.

Саму текстуру можна розділити на дві основні категорії. До першої відносяться такі зображення, як безпосередньо метал, текстура під «морозяний візерунок», «кристали» та «космічний пил». До другої можна віднести «призматичні дифракції». Призматична геометрія заломлює світло подібно до кристалів, що створює ефект виникнення «веселкових» променів при переміщенні відносно об’єкту з нанесеною плівкою. Ці типи плівок добре візуально сприймаються, що забезпечує їм широку популярність у сфері виробництва етикеток, плакатів, реклами, пакування.

Незважаючи на переваги описаних вище плівок, не можна забувати про те, що фізичні властивості кожної роблять їх придатними до застосування в одних випадках та не придатними в інших. Кожен з трьох полімерів-основ (сополімери ПВХ, ПММА та ПК), що використовуються для виробництва плівок, мають свої унікальні властивості.

ПВХ з додаванням акрілу має найкращі збалансовані властивості серед всіх термопластів. Цей матеріал найбільш адаптований до фарбників, відрізняється стійкістю до ушкоджень та навантажень, а також має високу стійкість до дії кислот, лугів та спиртів. Важливою властивістю ПВХ, що використовується для виробництва металізованих плівок, є подавлення горіння, що важливо у випадках їх експлуатації в місцях скупчення людей.

Властивості плівок з сополімерів ПВХ забезпечують якісний друк на їх поверхні. Погіршення якості готового виробу, надмірна жорсткість, крихкість після друку повністю виключені. Недоліком цього типу плівок є високий вплив ультрафіолету на світлостійкість плівки. При тривалій дії сонячного проміння плівка має тенденцію до пожовтіння.

Акрілові металізовані плівки, в порівнянні з ПВХ та полікарбонатом, є більш гнучкими, тому можуть використовуватись на нерівних поверхнях. Головна відмінна властивість полягає у високій прозорості плівки-основи та стійкості до негативних атмосферних дій. Вони не жовтіють, не темніють в процесі експлуатації, зберігають привабливий зовнішній вигляд навіть при тривалому використанні на відкритому повітрі. Принциповим недоліком можна вважати невисоку міцність до ударів та горючість.

З трьох типів термопластів, що використовуються для виробництва металізованих плівок, полікарбонатні є найбільш міцними, проте одночасно з цим найбільш жорсткими. Висока стійкість до підвищених температур та впливу оточуючого середовища, негорючість, легкість фарбування, унікальна міцність до ударів також дають можливості для її широкого застосування. До недоліків можна віднести невисоку хімічну стійкість та можливість поверхневих деформацій. Користувачі цього типу плівок можуть уникнути небажаних ефектів та попередити негативну дію агресивних середовищ (наприклад, у приміщеннях з високою концентрацією неінертних сполук) та не розміщуючи вироби в місцях з високим ризиком механічного пошкодження.

Відмінні поверхневі характеристики текстурованих металізованих плівок, які забезпечуються за рахунок одношаровості, значно полегшують процес шовкографії та забезпечують легкість нарізання. Терморізка також є можливою. Поверхневі властивості сучасних плівок виключають вірогідність пошкодження або виникнення дефектів під час друку.

Для таких матеріалів можна застосовувати будь-які методи сушіння, які використовуються в шовкографії. Однак слід мати на увазі, що в порівнянні з папером або картоном цей процес по тривалості довший приблизно в 3-10 разів. Але так як термопласти добре змочуються та їх поверхня більш пориста, ніж у термореактивних мас, вони висихають швидше, ніж поліефіри.

Завдяки своїм властивостям термопластичні металізовані плівки користуються вищою популярністю, ніж термореактивні поліефірні. Останні, однак, мають ряд переваг, що заслуговують уваги. Наприклад, це одні з найбільш міцних плівок, що мають високу стійкість до більшості розчинників та не мають тенденції до пожовтіння.

Проте, не зважаючи на всі переваги, текстуровані поліефірні металізовані плівки не дуже широко використовуються в шовкографії. Це зумовлено тим, що текстурування відбувається після металізації, поверх алюмінієвого покриття. Захисний окис металу може бути зіпсований, внаслідок чого можливе виникнення поверхневої корозії, що призводить до втрати привабливості. При необхідності надання кольору при фарбуванні виконується перед металізацією, що іноді призводить дот нерівномірного зчеплення між плівкою-основою та металізованим покриттям, адже між ними є шар фарби.

Несправедливим було б твердження про те, що металізовані поліефірні плівки не користуються популярністю. Багато з них з успіхом використовуються в шовкографії. На сьогоднішній день в розпорядженні користувачів є більш зручні у використанні, з поліпшеними властивостями та біль широкими можливостями металізовані плівки.

Плівки з натурального золота

Структура плівки – тонке листове золото (22-24 К), клейова система, захисне покриття поверхні.

Золотіння поверхні спеціальними плівками – одна з найбільш передових спеціалізованих технологій у виробництві реклами, інтер’єрного та вуличного оформлення. Для роботи з такими плівками необхідні практичні навички та досвід, що дозволяє виробам виглядати привабливо на протязі багатьох років.

Цей матеріал зручний у використанні, з нього можна легко вирізати форму будь-якої складності за допомогою лазерної або плоттерної  різки (з використанням ножу з кутом заточки леза 30 градусів), або в ручному режимі.

Використання на практиці самоклеючої плівки з натуральним золотом в значній мірі підвищує художні властивості та збільшує термін використання кінцевого виробу. Завдяки відсутності полімерної основи ці плівки не схильні до появи ефекту «старого дзеркала». В той час обслуговування готового виробу на протязі всього часу використання значно спрощується, якщо золотий шар має додатковий захист від забруднення та дії різних реагентів. Покриття з фторполімерних матеріалів захищає плівку від забруднення та хімічної дії, як наслідок – від помутніння та можливого псування під дією аерозольної фарби.

Стандартні умови нанесення, легкість обслуговування.

Плівки пропонуються з різною поверхнею – глянцевою, матовою, текстурованою.

В якості кінцевої обробки можна надати поверхні ефект матовості, зернистості, «нанести малюнок» за допомогою обертання фетрового валка, надавлювання або тертя. Тонкими смужками можна декорувати транспортні засоби. Золота графіка не потребує герметизації та лакування країв, а також вощення поверхні. Тривалий термін використання в рівній мірі зумовлений властивостями акрілового клею.

Тривалість використання такого композиту складає 10-14 років. Зовнішній вид виробу не викликає сумнівів у використанні матеріалу високої якості, при цьому термін виготовлення виробів невеликий.

Вартість золота надто висока. Це може відлякнути деяких замовників, обмежити ринок. Досвід демонструє, що грамотна демонстрація робіт, виконаних з цих плівок, частіше за все переконує користувачів та не знижує попит на подібну продукцію. Витрачені кошти повернуться скоріше, аніж кошти, які були витрачені на менш якісний, але більш дешевий матеріал.

Back to list

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *