Статьи

Як обрати пуско-зарядний пристрій ?

Як обрати пуско-зарядний пристрій ? 1

Як же обирати пуско-зарядний пристрій ?

Серце автомобіля це його двигун, який може не завестися на сильному морозі, якщо акумуляторна батарея промерзла і втратила ємність.
Пожвавити акумулятор допоможе пуско-зарядний або пусковий пристрій.
Такі прилади поєднують можливості часткового відновлення ємності АКБ і запуску двигуна, за рахунок подачі високих пускових струмів безпосередньо на стартер. Акумулятор у разі використовується як провідник.
Поговоримо про те, що вибрати та на які характеристики звернути особливу увагу перед покупкою на Foxtrot UA

Пускові та пуско-зарядні пристрої працюють від електромережі 220 В або від власних акумуляторів. Щоб визначитися з типом живлення пристрою, потрібно врахувати умови роботи: для стаціонарного використання підійдуть мережні прилади, а для мобільного акумуляторні.

Крок 1: Уточніть тип акумуляторної батареї, установленої на транспортному засобі.

Кислотні акумуляторні батареї WET, найпоширеніший тип АКБ для транспортних засобів. Бувають обслуговуються та не обслуговуються.
Кислотні герметичні акумулятори – AGM.
Гелеві акумуляторні батареї GEL використовуються в різних положеннях без ризику виходу назовні електроліту. Повністю герметичні і не потребують обслуговування.
Розібравшись у тому, який тип АКБ встановлений у транспортному засобі, вибирайте модель пуско-зарядного пристрою, здатного працювати з даним типом батареї. Універсальні пристрої, які поєднують можливість роботи з кількома типами акумуляторів.

Крок 2: Зверніть увагу на напругу акумулятора авто.

Найпоширеніші акумулятори мають напругу 12 B – легкові автомобілі, кросовери, фургони та позашляховики; та 24 B — вантажний та комерційний транспорт, сільськогосподарська та будівельна техніка. Зустрічаються АКБ і з напругою 6 B, наприклад, садових тракторах, райдерах або мопедах.
Переконайтеся, що ПЗУ, що вибирається, має відповідну напругу.

Крок 3: Визначаємо ємність акумуляторів та струм заряду.

Місткість акумуляторних батарей різниться залежно від типу транспортного засобу, нижче наведено приблизні значення:

Мотоцикли та мопеди – 20 Aч;
Легкові автомобілі – 60 Aч;
Позашляховики та фургони – 80 Aч;
Катери – 100 Aч;
Вантажівки, комерційний транспорт та сільгосптехніка – 150 Aч;
Спецтехніка – 200 – 300 Aч.

Щоб зарядити акумулятор потрібно струм заряду дорівнює 5-10% від ємності акумуляторної батареї. Швидкість заряду залежатиме від величини струму заряджання. Чим вище струм, що віддається, тим менше часу займе підзарядка акумулятора (часта зарядка на високих струмах і/або в режимі «Boost» може призвести до виходу АКБ з ладу). Конкретні значення часу заряду акумулятора виробники приладу зазвичай не вказують, посилаючись на те, що в кожному конкретному випадку, ступінь розряду акумулятора може відрізнятися.

Крок 4: Потрібно врахувати максимальний пусковий струм

Визначитися просто: потрібно взяти значення ємності акумулятора і помножити на коефіцієнт 3 і робити вибір пристрою з максимальним пусковим струмом не нижче значення, що вийшло.

Наприклад, ємність АКБ = 50 Ач, множимо 50 Ач х 3 = 150, значення 150 А, що вийшло, вважаємо мінімально необхідним для запуску транспортного засобу.

Також пуско-зарядні пристрої  мають додаткові функції  які теж слід враховувати перед покупкою :

  • Захист від зміни полярності – убезпечить пристрій та транспортний засіб при неправильному підключенні.
  • Захист від короткого замикання – захищає обладнання при випадковому з’єднанні контактів.
  • Захист від перегріву – оснащення приладу засобами примусового охолодження, потрібно при інтенсивному використанні в закритих приміщеннях.
  • Режим прискореної зарядки акумуляторів – Boost. Скорочує час заряджання та допомагає вивести АКБ із глибокого розряду.
  • Можливість заряду відразу двох акумуляторів – за допомогою послідовного або паралельного підключення.
  • Індикація заряду акумулятора – допомагає визначити, чи залишився в АКБ заряд, чи він знаходиться в глибокій розрядці.
  • Наявність ніш та фіксаторів для проводів на корпусі – компактне зберігання пристрою.
  • Наявність кріплень для стаціонарного використання або ручки для частого зручного перенесення пристрою полегшить його експлуатацію у відповідних умовах.
Back to list

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *