Орафол

Стрічка світловідбиваюча і її особливості

світловідбиваюча стрічка, стрічка світловідбиваюча

Стрічка світловідбиваюча і її особливості

Неформатні транспортні засоби вимагають особливого підходу до безпеки на дорозі. При обмеженій видимості нестандартні параметри вантажного транспорту можуть спровокувати аварійну ситуацію. Уникнути цього допомагає контурна маркування світловідбиваючої стрічкою.

Основний матеріал самоклеючі  плівки володіє високим коефіцієнтом відбиття, тому навіть в темний час доби і в поганих погодних умовах маркований автомобіль залишається видимим, що значно знижує ймовірність ДТП.

На замітку: згідно зі статистикою, ризик дорожньо-транспортних пригод для вантажного транспорту при наявності правильного маркування світлоповертаючими наліпками знижується на 45-95% (залежно від категорії транспорту)

Види світловідбивних стрічок

Світлоповертаюча самоклеящаяся стрічка представляє собою полімерну плівку зі світловідбиваючими елементами. З одного її боку розташовується клейова основа із захисною паперовою смужкою, прибравши яку, стрічку можна легко прикріпити до експлуатованої поверхні, а з іншого – полімерне покриття для поліпшення її якісних характеристик. Головна особливість – спосіб розташування і розмір окремих рефлекторів в основному шарі. Залежно від цього стрічки можу бути:

  • суцільними (однорідними);
  • ніздрюватими (стільниковими).

Суцільні стрічки – найпростіший і економічний варіант. Що відображають елементи дрібні, сферичної або полігональної форми, створюють легкий точковий візерунок по всій поверхні стрічки. Такі вироби прості у виробництві, але їх відображають характеристики відносно невисокі. Зокрема, кут відображення в 50 градусів – це межа для даного виду стрічок.

Ніздрюваті стрічки більш ефективні. В даному випадку мікросфери об’єднані в кластери – великі гексагональних структури з додатковою полімерною захистом. Такі поліпшені параметри рефлекторів збільшують кут відображення, що робить маркування більш помітною. Елітна різновид ніздрюватих стрічок – стрічки алмазні. Характерний блиск, яскрава поверхню і найбільш широкий коефіцієнт відображення добре проявляють себе навіть в найскладніших випадках.

Крім того, стрічки можуть відрізнятися матеріалом шару (ПЕТ, ПВХ, акрил, сумішеві) і кольором. При виборі останній має особливо велике значення. розрізняють:

  • одноколірні стрічки із суцільною структурою або з декоративними матовими смугами поздовжнього, поперечного і похилого розміщення;
  • стрічки- «зебри» з двоколірним чергуванням діагональних або стреловидних смуг.

Окремо можна виділити сегментні стрічки, які складаються з окремих сегментів однакової або різної довжини.

Використання світловідбиваючої самоклеючої стрічки для маркування

Стрічка світловідбиваюча випускається найрізноманітніших кольорів, проте правила використання світловідбиваючої плівки для контурної маркування автотранспорту визначаються Технічним регламентом ТЗ 018/2011, який був додатково оновлений в 2015 році. Згідно з цим документом задіяти можна обмежений спектр кольорів:

  • для бічних частин – тільки білий або жовтий;
  • для задньої частини – тільки червоний і жовтий;
  • для оформлення передньої частини можна використовувати тільки стрічку білого кольору *.* Останній приклад актуальний, якщо стрічка використовується в декоративних цілях – для тюнінгу кузова автомобіля (в тому числі і звичайного легкового).

За правилами ЄЕК ООН № 48 маркуванні в обов’язковому порядку підлягають вантажівки від 7,5 тонн і причепи від 3,5 тонн. Обов’язково нанесення сигнальних елементів на транспорт з шириною більше 2,1 м і / або довжиною бічної поверхні від 6 м.

 

Правила нанесення

Відповідно до Держстандарту 41.104-2002 контурна маркування повинно:

  • описувати загальну форму транспортного засобу збоку і ззаду;
  • чітко ідентифікувати довжину і ширину кузова (не менше ніж на 80%).

При цьому нижню лінію слід розташовувати в проміжку 0,25-1,5 м над дорогою (в особливих випадках до 2,5 м), а верхню – якомога ближче до крайньої верхньої точки транспортного засобу.

Основні схеми нанесення

По всьому периметру бокової і задньої поверхні фургона / напівпричепа / причепа однією суцільною лінією з утворенням замкнутого периметра на кожній площині, а також стрічкою на всю довжину кабіни.
По всьому периметру бокової і задньої поверхні фургона / напівпричепа / причепа переривчастою лінією. На задній площині виділення куточками з двох стрічок для всіх чотирьох кутів поверхні.
Загальна чи пунктирна стрічка з охопленням периметра всієї довжини фургона / причепа / цистерни і задньої частини (у випадку з цистерною задня частина виділяється замкнутим пунктиром по периметру).

Техніка нанесення стрічки

Стрічка наноситься гранично просто і швидко. Для цього досить виконати всього кілька кроків:

  • ретельно очистити поверхню кузова від пилу / забруднення і висушити (маркування краще проводити в суху погоду, перебуваючи в приміщенні);
  • зробити розмітку відповідно до вимог регламенту і особливостям транспортного засобу;
  • поступово прибираючи паперовий шар з клейової основи, акуратно нанести стрічку за готовою розміткою.

При нанесенні слід уникати появи бульбашок. Якщо без них не обійшлося, потрібно акуратно проткнути здуття голкою і випустити повітря.

Back to list

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *