+38 (044) 20 90 150 | +38 098 19 90 150 | +38(066) 50 304 83
На зв'язку +38 098 19 90 150

Кошик

закрити

Немає товарів у кошику.

В магазин

Кошик

закрити

Немає товарів у кошику.

В магазин

Сучасні металізовані плівки

Металізовані плівки – один з матеріалів, які можуть широко використовуватись в різних напрямках декорування. Насправді ці плівки користуються не аби якою популярністю.

До недавнього часу металізовані плівки, що виробляються за допомогою традиційної технології на основі використання базової поліефірної плівки, обмежували сферу діяльності виробників зовнішньої реклами через ряд недоліків. Термін використання таких плівок поза приміщенням достатньо короткий, а вимоги до поверхонь та методу нанесення плівки дуже високі. Це пов’язано з фізичними властивостями плівки-композиту – різницею в коефіцієнтах лінійного розширення плівкових шарів та наднизькі газо- та паро проникність матеріалу.

У зв’язку з тим, що плівки, виготовлені за допомогою методу вакуумної металізації, користуються не аби якою популярністю, попит на них постійно підвищується, виробники продукції намагаються постійно поліпшити властивості матеріалу, знизити до мінімуму недоліки композитних плівок та таким чином розширити сферу їх використання.

На сьогоднішній день тонкі та легкі у використанні плівки, що імітують метал, є стандартним декоративним елементом при оформленні інтер’єрів магазинів, офісів, виставкових центрів, а також при виготовленні вивісок та рекламних табло.

Металізовані плівки глянцеві та матові під золото, срібло, олово та кольорові, не завжди можуть задовольнити потреби клієнтів. Саме тому фірми-виробники, що спеціалізуються на виробництві металізованих плівок, намагаються не тільки поліпшити якість матеріалу, але й запропонувати незвичайні, унікальні типи поверхонь. В основу виробництва цих матеріалів покладено сучасні розробки в технології виготовлення.

Металізовані плівки, при нанесенні на них друкованих символів та зображень, мають ряд недоліків, які в загальних рисах зводяться до наступного: перед друком частіше за все металізовані поверхні повинні бути заламіновані полімерним покриттям, сумісним з використаними фарбами. Ламіновані плівки схильні до закручування з країв та короблення, деякі з них стають дуже чутливими до погодних умов, а при рельєфному тисненні для досягнення текстурованих ефектів можуть виникати труднощі в процесі друку.

На даний момент до уваги користувачів пропонуються нові види плівок, у яких відсутні перераховані вище недоліки. Ці матеріали відкривають нові можливості для виготовлення декоративної графічної продукції. До таких матеріалів відносять голографічні плівки. Ці плівки мають трьохмірну структуру одночасно з гладенькою поверхнею, що не потребує попередньої обробки перед друком. Гладенька поверхня надає текстурі глибини та блиску. Матеріалам притаманна відсутність короблення, скручування країв та висока стійкість до дії атмосферних явищ.

Такі плівки – одношарові, в якості принципового конструкторського елементу в них використовується текстурований фон. Для досягнення максимального ефекту в якості доповнення можна використовувати непрозорі та напівпрозорі фарби.

Гамма текстур настільки різноманітна, що немає необхідності поєднувати цей матеріал з іншими видами плівок.

Для того щоб краще зрозуміти переваги голографічних плівок в порівнянні з іншими видами металізованих плівок, слід більш детально зупинитися на процесі її виготовлення та металізації, складі полімеру-основи та зупинитися на питанні їх найбільш вигідного практичного використання.

В основу виробництва голографічних плівок покладено використання сополімерів ПВХ, акрилових та полікарбонатних поєднань, що є основами термопластичних смол. До іншої групи речовин, що використовуються в якості основ, відносяться поліефірні термопластичні смоли. Різниця між двома видами пластичних смол полягає в тому, що плівки на основі термопластичних смол більш гнучкі та зручні в роботі, в той час як термоактивні смоли забезпечують хімічну стійкість кінцевого продукту.

Процес виготовлення плівок також різниться. Термопластичні плівки виготовляються за допомогою каландрування або екструзії, в той час як термоактивні плівки після каландрування/екструзії додатково підлягають двухосному орієнтування та нагріву з фіксацією, що значно знижує ступінь усадки при температурах, близьких до температур термофіксації (близько 100 градусів за Цельсієм). Фізичні та оптичні властивості плівок при цьому залишаються незмінними. Орієнтування, тобто розтягнення в нагрітому стані, широко використовується при виробництві поліефірних плівок для підвищення їх прозорості, поліпшення бар’єрних властивостей та збільшення механічної витривалості. Базові плівки на основі термоактивних смол в неорієнтованому стані достатньо тендітні та малонадійні в роботі. Двухосноорієнтовані плівки (витягнуті в нагрітому стані в двох взаємоперпендикулярних напрямках) міцні та виключають можливість охрупчування, розривів та переломів.

Частіше за все термопластичні плівки виробляють за допомогою методу каландрування, в процесі якого пом’якшений матеріал пропускають між серіями валків-каландрів. Формування плівки здійснюється за допомогою роздавлювання пластичної маси між двома валками. Матеріал виходить у вигляді безперервної плівки, товщину якої визначає просвіт між парою останніх валків. Поверхня плівки залежить від поверхні останнього каландру та може бути глянцевою, матовою або текстурованою. В даному процесі текстура на поверхні виходить за одну операцію та плівка підлягає мінімальному тиску та однократному навантаженню.

При виготовленні текстурованих плівок на базі термоактивних смол виробництво плівки та створення текстури – два різних процеси. Таким чином, до кінцевого виробу прикладаються більший тиск та додаткові навантаження.

В цьому полягає основна різниця, яка має істотний вплив на фізичні властивості двох металізованих плівок. Зупинимось на деяких особливостях процесу вакуумної металізації. Основою процесу є нагрівання алюмінію до температури його випаровування. На практиці для цього необхідні температури порядку 1500-1800 градусів за Цельсієм. Пари алюмінію формують дзеркальне покриття на тій стороні плівки, де знаходиться текстуроване зображення. В результаті зображення виходить під лицевою поверхнею плівки. Його добре видно та воно відмінно захищене від деформацій. Нерівності текстури викликають «переливання» зображення.

Метод фарбування плівок є ще однією перевагою, яка була відсутня у металізованих плівок, що вироблялися раніше. Для фарбування використовуються гранули термопласти (у випадку екструзії) на першому етапі виробництва – загрузці, додають хімічно сумісний барвник. В розплавленому стані пластична маса та барвник змішуються. У випадку каландрування змішування барвників з полімерною масою-основою відбувається на попередній стадії.

Фарбування плівки значно розширює можливості задоволення потреб клієнтів в сфері виробництва реклами, товарів народного споживання та пакування. Спеціальні барвники можуть надавати плівці не тільки стандартні кольори (червоний, зелений, синій), але й не зовсім звичайні та поширені – від фіолетового, помаранчевого до коричневого.

Нанесення клею – завершальна стадія процесу. Використовують клей, що не містить розчинника – акриловий. Клеї, що містять розчинник у складі, можуть призводити до просторової нестабільності та швидкої втрати фізичних властивостей композитного матеріалу та адгезивних властивостей самого клею. Важливою додатковою перевагою самого клейового шару є те, що він виконує не тільки пряму функцію – приклеювання плівки до поверхні, але й одночасно з цим захищає алюмінієве покриття.

Саму текстуру можна розділити на дві категорії. До першої відносяться такі зображення, як безпосередньо метал, текстура «під морозець», «кристали» та «космічний пил». До другої можна віднести «призматичні дефракції», рух «веселкового» проміння при переміщенні відносно об’єкту з нанесеною плівкою. Ці типи плівок добре сприймаються, що забезпечує для них широку популярність в сфері виготовлення реклами, етикеток, плакатів, пакування.

Не зважаючи на всі переваги плівок, що були описані вище, не слід забувати про те, що фізичні властивості кожної плівки роблять її придатними для використання в одних умовах та непридатними для використання в інших. Кожен з трьох полімерів-основ (сополімери ПВХ, ПММА та ПК), що використовуються для виробництва металізованих плівок, має власні унікальні властивості.

ПВХ з додаванням акрилу має найбільш збалансовані властивості серед трьох вищезгаданих термопластів. Цей матеріал найбільш адаптований до барвників, стійкий до пошкоджень та навантажень, має високу стійкість до дії кислот, основ та спиртів. Важливою властивістю ПВХ, яка використовується для виробництва металізованих плівок, є придушення процесу горіння, що важливо у випадку експлуатації плівок в громадських місцях.

Властивості плівок з сополімерів ПВХ забезпечують якісний друк на їх поверхні. Погіршення якості готового виробу, надмірна жорсткість та хрупкість після друку виключені.

Недоліком цього типу плівок є те, що на її світлостійкість великий вплив має інтенсивність ультрафіолетового випромінювання. При тривалій дії сонячного проміння плівка має тенденцію до жовтіння.

Акрілові металізовані плівки, в порівнянні з ПВХ та полікарбонатом, є більш гнучкими, тому можуть використовуватись на нерівних поверхнях. Головна відмінність – висока прозорість плівки-основи та стійкість до негативного атмосферного впливу. Вони не жовтіють та не темніють з часом, зберігають привабливий зовнішній вигляд навіть при тривалому використанні на відкритому повітрі. Принциповий недолік – невисока стійкість до пошкоджень (ударів) та горючість.

З трьох типів термопластів, які використовуються для виробництва металізованих плівок, полікарбонатні є найбільш міцними, але найбільш жорсткими. Висока стійкість до підвищених температур та впливу оточуючого середовища, негорючість, легкість фарбування та унікальна ударостійкість також надають можливості для її широкого використання.

Не надто висока хімічна стійкість та схильність до механічних поверхневих деформацій є недоліками. Користувачі цього типу плівок можуть уникнути небажаних ефектів не піддаючи плівку впливу агресивних середовищ (приміщення з високою концентрацією неінертних сполук) та не розміщуючи виріб в місцях з високим ризиком механічних пошкоджень.

Відмінні поверхневі характеристики текстурованих металізованих плівок, які забезпечуються одношаровістю, значно полегшують процес шовкографії та забезпечують легкість нарізання.терморізка також можлива. Поверхневі властивості сучасних плівок виключають ймовірність псування та виникнення дефектів під час друку.

Для таких матеріалів можуть бути використані будь-які методи сушіння, що застосовуються в шовкографії. Однак слід мати на увазі, що в порівнянні з папером або картоном цей процес значно довший – приблизно в 3-10 разів. Завдяки тому, що термопасти добре змочуються водою та їх поверхня більш пориста, ніж у термоактивних мас, вони висихають швидше за полієфири.

Завдяки своїм властивостям термопластичні металізовані плівки набули великої популярності, значно більшої, ніж термоактивні поліефірні плівки. Останні, однак, мають ряд переваг, які заслуговують уваги. Наприклад, це одна з найміцніших типів плівок, що має високу стійкість до більшості розчинників та не схильні до пожовтіння.

Не зважаючи на переваги, текстуровані поліефірні металізовані плівки не дуже широко використовуються в шовкографії. Це пояснюється тим, що надання текстури відбувається вже після металізації, тобто поверх алюмінієвого покриття. Захисний окис металу може бути зіпсовано, внаслідок чого можливе виникнення поверхневої корозії, що спричиняє втрату привабливості. При необхідності надання кольору фарбування відбувається перед металізацією, що іноді може спричинити нерівномірність зціплення між плівкою-основою та  металізованим покриттям, так як між ними знаходиться прошарок фарби.

Однак стверджувати, що металізовані поліефірні плівки не користуються попитом неправильно. Вони широко використовуються в шовкографії. На сьогоднішній день покупцям пропонуються більш зручні у використанні плівки, які мають поліпшені властивості та більш широку сферу використання.

Плівки з натурального золота

Структура плівки: тонке листове золото (22 – 24 К), клейова система, захисне покриття поверхні.

Золотіння поверхонь спеціальними плівками – одна з найбільш передових технологій, які використовуються у виготовленні об’єктів реклами, елементів внутрішнього та зовнішнього оформлення. Для робіт з такими плівками потрібні певні навички та досвід, що дозволяє зробити вироби привабливими на протязі багатьох років використання.

Цей матеріал зручний у використанні, з нього можна вирізати форму будь-якої складності за допомогою лазерної або плоттерної різки (рекомендовано використовувати ножі з кутом заточки 30 градусів), а також в ручному режимі.

На практиці використання самоклеючої плівки з натуральним золотом суттєво поліпшує художній образ та збільшує термін використання кінцевого виробу. Завдяки відсутності полімерної основи ці плівки не схильні до появи ефекту «старого дзеркала». В отой же час обслуговування готового виробу на протязі всього періоду експлуатації суттєво спрощується, якщо золотий шар має додатковий захист від забруднення та дії різноманітних реагентів. Покриття з фторполімерних матеріалів захищає плівку від забруднення та хімічної дії, від помутніння та можливого псування під дією аерозольної фарби.

Стандартні умови нанесення, легкість обслуговування.

До уваги користувачів пропонуються різноманітні плівки з різними поверхнями – матовою, глянцевою, текстурованою.

В якості кінцевої обробки можна надати поверхні ефекту матовості, зернистості, нанести зображення за допомогою фетрового валку, надавлювання або тертя. Тонкими смужками декорують транспортні засоби. Переваги золотої графіки: не потребує герметизації, лакування країв, вощення поверхні. Подовжений термін використання обумовлений властивостями акрилового клею. Термін використання – 10-14 років.

Зовнішній вигляд виробу не викликає сумлінь у використанні матеріалів високої якості, термін виготовлення графіки невеликий.

Вартість золота дуже висока, що відлякує потенційних користувачів та замовників виробів в золотої плівки. Проте досвід доводить, що грамотна демонстрація зразків робіт, які були виготовлені з використанням цих плівок, частіше за все змінює думку клієнта та збільшує попит на продукцію.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.