+38 (044) 20 90 150 | +38 098 19 90 150 | +38(066) 50 304 83
На зв'язку +38 098 19 90 150

Кошик

закрити

Немає товарів у кошику.

В магазин

Кошик

закрити

Немає товарів у кошику.

В магазин

Оракальна плівка . Оракальна аплікація

Виробники рекламної продукції постійно розширюють асортимент своїх послуг. В зв’язку з цим до плівок ORACAL, які використовуються для виготовлення зовнішньої реклами, висуваються суворі вимоги якості, міцності та надійності. Це вимагає від виробника вдосконалення технології виготовлення та практичних навичок оклеювання різних типів поверхонь. Пропонуємо вашій увазі нові типи плівок, які мають поліпшені властивості для сольвентного друку та викличуть неабияку цікавість з боку виробників зовнішньої реклами.

Сучасні виробники зовнішньої реклами використовують назву плівок ORAFOL в якості синоніму терміну «самоклеючі плівки». Різноманітність плівок, кольорових рішень та фактур дозволяє швидко створювати різноманітні візерунки, надписи та зображення на плоских поверхнях. На початку ери зовнішньої реклами, коли самоклеючі плівки тільки почали використовувати та поширювати, для їх виготовлення використовувалась інша технологія. З того часу арсенал плівок (щодо кількості різновидів та сфери використання) суттєво збільшився. Кілька компаній виробляють якісні плівки для плоттерного друку. Великою популярністю користується плівка ORACAL 641, яка має привабливу ціну та високу якість. Проте як початківці, так і професіонали рекламної справи, часто стикаються з проблемами при використанні цієї плівки. Слід зауважити, що кінцева якість зображення залежить від правильності вибору матеріалу для виготовлення реклами, особливостей його нанесення, технології використання та специфіки поверхні. Так, компанія ORAFOL може запропонувати великий вибір (більше 200 різновидів плівок).

Аплікація плівками ORAFOL

Стрімкий розвиток технології широкоформатного друку змусив плівкову технологію розширити діапазон використання та об’єм виробництва. Існує ряд задач, при реалізації яких неможливо не використовувати кольорові плівки. При виготовленні реклами з використанням плівок ПВХ необхідно мати на увазі кілька основних факторів:

  1. Тип вінілових плівок.
  2. Група плівок за використанням.
  3. Тип клейового шару.
  4. Кольорові пігменти.
  5. Температура та інші умови використання.
  6. Матеріал підложки.
  7. Розмірні зміни, які спостерігаються з часом.
  8. Проблеми несумісності різних типів плівок між собою та відносно поверхні.
  9. Особливості технології оклеювання.

Типи вінілових плівок

Існує два основні типи вінілових плівок, які відрізняються технологією виробництва та сферою використання: каландровані та литі.

Технологія каландрування

Для виготовлення каландрованих плівок використовують мономерний або полімерний вініл, до якого додають спеціальні добавки. Отриману суміш підігрівають, пропускають через екструдер та багато разів прокатують через серію валків. Завдяки цьому досягається висока точність підтримки однакової товщини плівки та незначне внутрішнє напруження. Наступні операції – нанесення клейового шару з одного боку плівки, ламінування за допомогою силіконізованого паперу та змотування в рулони. Таким чином виготовляють більшість плівок. Це дуже проста технологія, тому вартість каландрованих плівок є дуже помірною.

Вихідний компонентний склад ПВХ-плівки має важливе значення для якості, стабільності та стійкості кольору отриманого матеріалу. До складу плівки входять:

  • Пластифікатори для надання гнучкості.
  • Пігменти, що надають необхідного кольору.
  • Інші домішки для надання плівці необхідних властивостей.

наприклад, адсорбенти УФ-випромінювання поліпшують стійкість до сонячної радіації, наповнювачі, допоміжні технологічні домішки та термостабілізатори допомагають надати необхідні властивості для використання плівки. Компоненти добирають х урахуванням якості, властивостей та вартості плівки. Зрозуміло, що для плівок з терміном використання 1-3 роки використовують економічну сировину на мономірній основі. Полімерні плівки більш витривалі та стійки до зовнішнього використання, термін їх експлуатації складає 5-7 років. Змішані плівки мають мономерно-полімерну основу та термін використання 2-5 років.

Плівки, що виготовляються за допомогою методу каландрування, розтягуються в прокольному напрямку та незначно в поперечному, мають тенденцію до зворотного зменшення розмірів при використанні. Циклічність температурних режимів призводить до усадки плівки. З роками це проявляється у вигляді зменшення розмірів вирізаних букв, утворення брудного ореолу навколо надпису, розриву плівки та часткового відставання клейового шару. З часом плівка втрачає еластичність та проривається (особливо в місцях нещільного прилягання плівки). Стійкість кольору досягається за рахунок використання відповідних пігментів до дії ультрафіолету та захисними властивостями самої плівки.

Вартість каландрованих полімерних плівок визначається сировиною, товщиною плівки, використаним для виготовлення пластифікатором, кількістю та видами використаних домішок та вартістю кольорових пігментів. Чим вища стійкість кольору, тим вища вартість пігменту. Зауважимо, що в економічні плівки немає сенсу додавати дорогі пігменти, адже термін використання таких плівок не перевищує 3-4 роки. Для полімерних плівок існують градації в залежності від типу використаних пластифікаторів та пігментів.

Каландровані плівки мають обмежену еластичність та здатність до розтягуванні в холодному стані. Виробник рекомендує наносити плівки лише на рівні та гладенькі поверхні. Для якісного зцеплення з викрівленою поверхнею слід підігріти плівку за допомогою фену, завдяки чому досягається розтягнення до 30%. Робоча температура використання плівок складає від -40 до +90 градусів.

Лита технологія

Створення вінілової литої плівки схоже на процес випікання пирогів. До складу вінілової маси входить цілий ряд компонентів, відомих як формула полімерної плівки. Їх додають у чітко визначеній послідовності у спеціальну ємність, ретельно перемішують для отримання однорідної маси. Отримана маса має назву органозоль, її виливають через тонку фільєру на підложку, що рухається. Отриманий лист литого паперу пропускають через кулька печей, в яких відбувається випаровування рідини та залишається тонка тверда плівка. Під ложка повільно рухається, процес висушування відбувається без участі механічного тиску або розтягнення плівок, за рахунок чого отримана плівка має відмінну розмірну стабільність. За допомогою даного методу досягається відмінна однорідність по всій товщині (мінімальний показник сягає 35 мкм).

Отримана плівка відрізняється стійкістю, стабільністю та має мінімальне внутрішнє напруження. Вони зберігають стабільний розмір на протязі всього періоду експлуатації. В холодному стані плівки можуть розтягуватися без теплової обробки що дозволяє робити аплікації на складних та рельєфних поверхнях, місцях кріплення тощо.

При цьому плівки можуть зберігати стабільні розміри в широкому діапазоні температур (-50 +110 градусів), стійки до дії хімічних реагентів та УФ-випромінювання. Їх використовують для експлуатації в агресивних умовах та під дією механічного тиску на об’єкт реклами. Середній термін використання литих плівок в умовах вулиці сягає 7-10 років.

Групи плівок по використанню

Декоративні плівки, що використовуються в рекламі, можна поділити на кілька груп, які відрізняються за характеристиками, технологією виробництва та призначенням.

  • Плівки для плоттеронї порізки ORACAL використовуються для виготовлення зовнішньої реклами, вивісок, оформлення стендів, місць продажу, вказівників, оформлення транспорту, банерної та світлової реклами, а також для оформлення інтер’єрів.
  • Плівки для друку ORACAL використовуються для трафаретного, офсетного, фарбоструйного друку, флексографії, а також друку за допомогою методу термопереносу.
  • Плівки для цифрового друку ORAJET використовуються для отримання високоякісних зображень за допомогою струйного друку з використанням чорнил сольвент них або водних.
  • Світловідбиваючі плівки ORALITE мають ефект віддзеркалювання світла та використовуються для оформлення дорожних знаків, вказівників тощо.
  • Світло накопичувальні плівки ORALUX використовуються для оформлення запасних виходів, небезпечних місць. Мають тривалий ефект світіння після накопичування світла.
  • Захисні плівки ORAGUARD використовуються для ламінування, захисту зображення від дії ультрафіолету, вологи та витирання.
  • Монтажні або транспортні плівки ORATAPE використовуються для переносу зображень.
  • Клеючі плівки  ORABOND, ORAMOUNT, ORASTAT мають двосторонній скотч та використовуються для приклеювання фотографій, зображень, плоских рекламних предметів до поверхні.

Тип клею

Клеї з постійним прилипанням (перманентні) мають акрілову основу. Клеї, в основі виготовлення яких знаходиться бутадієновий каучук, використовуються для оформлення поверхонь з незначною силою поверхневого на тяжіння – поліпропілен, поліетилен тощо. Для нанесення клейового шару використовують метод розпилення (клеї на водній основі) або за допомогою роликового нанесення (клеї на основі розчинників). Плівки з клейовим шаром водно-акрілової дисперсії використовуються для рівних поверхонь з невеликим терміном використання. Сольвентні клеї мають більш широкий діапазон використання, їх можна розділити на групи залежно від сили адгезії на сильні, видаляємі та слабкі.

Порада: не рекомендують використовувати вологий метод нанесення плівки на водно-дисперсійній основі на прозорі підложки, адже в цьому випадку часто залишаються білі розводи на поверхні.

Кольорові пігменти

Термін використання плівок залежить від стійкості кольору та зберігання параметрів та розмірів. Серед плівок чорного, білого кольору та прозорих стійкість кольору є найбільш високою. Якщо на каландровану плівку діє гарантійний термін 5-10 років, то на протязі цього періоду колір зберігається в рамках технічного допуску. Чим вища стійкість пігменту, тим він дорожчий.

Особливий ряд пігментів, до складу яких входять флуоресцентні фарбники, мають доволі яскраві кольори. Такі типи фарб відмінно світяться та добре помітні в темряві. Їх недолік – швидке руйнування під дією прямого ультрафіолетового випромінювання (6-12 місяців). При використанні в умовах інтер’єру такі плівки прослужать на протязі 2-3 років, іноді більше. ORAFOL пропонує плівки з флуоресцентним ефектом, які мають термін використання в зовнішніх умовах 2 роки.

Температура та інші умови використання

Температура оклеювання та використання плівки наводиться в переліку технічних властивостей плівок. Якщо оклеювання відбувається при нижчій температурі ніж та, яку вказано в інструкції, то клейовий шар втрачає адгезіонні властивості та міцність зціплення плівки з поверхнею падає. Саме тому слід чітко витримувати умови оклеювання плівкою різних типів поверхонь. Найбільш суттєвий вплив на термін використання плівки має температурний режим експлуатації. Стандартні показники розраховані з урахуванням середьоевропейської температури 22,5 градусів, проте більша частина плівок використовується в екстремальних умовах. Наприклад, у приміщенні виробничого цеху з сухим гарячим повітрям термін використання плівки буде значно нижче.

Матеріал підложки

Тип поверхні має безпосередній вплив на поведінку плівки та термін використання аплікації. Категорично забороняється оклеювати брудну поверхню. Плівка буде погано триматися на нерівних поверхнях. Для міцного утримання плівки слід ретельно очищувати поверхню від забруднення. Акрилові клеї погано тримаються на поверхні з полеолефінових пластиків, та зовсім не тримаються на поверхнях, до складу яких входять фторопласт та силікони. Окрім того, підложки, які виділяють пластифікатори, можуть впливати на міцність приклеювання плівок.

Часові розмірні зміни

При зовнішньому використанні на плівку впливають два основні фактори – температура та ультрафіолетове випромінювання. Це призводить до розмірних змін та усадки. Литі плівки практично не дають усадки. До завершення терміну використання литі плівки дають усадку 0,1 мм, в той час як каландровані можуть дати усадку 0,4 мм при умовах зовнішнього використання. Якщо усадка буде більшою, це може призвести до утворення брудного ореолу навколо надписів, появи розривів на вивісках та щитах. Необхідно мати на увазі, що усадка відбувається вздовж напрямку прокатування плівки. Також не рекомендують наклеювати плівки одну поверх іншою, адже різні плівки мають різну усадку. Це може призвести до відривання поверхні плівки та утворення гофрованої поверхні.

Проблеми несумісності плівок між собою та з поверхнею, що оклеюється

Відомо, що мономерні та полімерні плівки мають різний склад та містять різні пластифікатори. Плівки, до складу яких входять різні пластифікатори не можуть використовуватися сумісно. Саме тому професійні виробники реклами в жодному разі не будуть використовувати плівки мономерні та полімерні для створення однієї аплікації. Плівки будуть псуватися за рахунок взаємного проникнення пластифікаторів. При цьому якість аплікації буде стрімко псуватися, незважаючи на використання якісних плівок з великим терміном експлуатації.

Інша причина несумісності – використання несумісної підложки. Краще за все для цього використовувати листи ПВХ, акрилу, міцного полістиролу та ряд інших матеріалів. Справа в тому, що пластик має відповідний плівці коефіцієнт розширення, тому це дозволяє відстежувати розмірні зміни підложки. Не рекомендують використовувати для створення аплікації полікарбонат. Він має низьку хімічну стійкість до сольвентного клею, до того ж з часом пластифікатори, які проникають з плівки в підложку, знижують його міцність.

Проблему представляють пористі матеріали – фанера, неламінована ДСП, ДВП тощо.

Особливості технології оклеювання

Існує два основні методи оклеювання – сухий та вологий. При використання сухого методу не слід сильно надавлювати ракелем на поверхню плівки – це може призвести до розтягнення та псування аплікації. Навіть якщо аплікація виконана якісно та без візуальних дефектів, поверхня плівки зберігає напруження, що з часом може вилитися в появу тріщин та відставання плівки по краях. Тому при використання ракелю слід обгорнути його тканиною або злегка змочити поверхню плівки. Також можна використовувати ракелі з волоку або фетру, або поліпропіленові ракелі. Нанесення плівки за допомогою сухого методу рекомендують для невеликих зображень.

Вологий метод оклеювання відрізняється мінімальним напруженням плівки, рівномірністю розташування, легкістю видалення пухирців повітря. При необхідності наклеювання кількох частин зображення вологий метод забезпечує високу точність та легкість нанесення.

Якщо в аплікації присутні кілька кольорів, необхідно виконувати на хлист не менше ніж 0,5 мм при розмірі букв до 20 см, та на хлист 3 мм для букв не більше 100 см. Обов’язково слід використовувати плівку з одного рулону та однієї партії, адже навіть в одній партії кольори різних рулонів можуть відрізнятися. Це забезпечить однакову усадку, однаковий колір та однакову часову зміну відтінку під дією ультрафіолету.

На які плівки слід орієнтуватися рекламомейкеру?

Перевагу слід надавати якісним плівкам, які вироблені відомими компаніями. Вони мають в своєму розпорядженні необхідне для виробленні великого асортименту плівок обладнання, використовують якісну сировину та ретельно стежать за якістю продукції. Більшість виробників реклами надають перевагу плівкам компанії ORAFOL, які відмінно себе проявили на протязі багатьох років активного використання та мають широкий діапазон різноманітних плівок для різних поверхонь.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.